Alla inlägg under februari 2014

Av Jenny Kårheim - 21 februari 2014 12:56

Haha, ja, man kanske skulle starta om på en ny blogg, haha, nästan 2 år sen sist. MYCKET har hänt sen sist, jag har fått en liten ängel, tös på fyra månader. Illamående igenom hela graviditeten men det gick. Det var ju värt det i alla fall. Så nu är man mammaledig då, och jag har redan börjat klättra på väggarna   hehe. 


Haha, fick en rolig fråga av pappa igår,

"När ska du börja jobba?"

Jag bara öh va? Ditt barnbarn är inte ens ett halvår. Så jag bara ja det blir väl i slutet av detta året eller nåt.

"Jaha, går du utan pengar nu då?"

Nä jag e mammaledig.

"Får man ersättning då?"

Ja det får man.


Det blir ju att jag tar det största ansvaret med att vara hemma med Ida, för att annars hade det inte gått ihop ekonomiskt. När jag vikarierade så hade jag inte så mkt jobb, och ska johnny vara hemma så förlorar han 20 % av lönen. Nu har han hela sin lön plus att jag får mer pengar nu än när jag jobbade. 

Apropå mamma/pappaledighet, nu ska de se till så att det ska vara mer jämställt, va f*n, är det inget fritt land. Vill jag ta 100% så ska jag ju för i h*lv*t* få göra det. Så nästa unge får ju tyvärr eventuellt vänta tills jag har fått fast jobb. Fritt land, helsike heller!!! 


Haha sen om vi säger att det blir så att de får igenom det och man måsta ta 50/50, hur ska de göra på johnnys jobb då om han ska vara pappaledig ett halvår, i och med att han jobbar ensam i verkstan och missar han en dag så har han r*ven full sen. Jaja, spännande framtid. 


Får väl se om politikerna inser att det är en dålig idé, de kan ju ha kvar som det e nu, att man får en bonus om man delar mer jämställt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards